Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
  Viestit   Aiheet   Liitteet  

Aiheet - Mercedes

Sivuja: [1] 2 3
1
Yleinen keskustelu / Markkinointiaihe
« : 26. Syyskuu 2017, 07:19 »
Tähän threadiin voi laittaa keskustelua markkinoinnista.


Minun vinkkini: Lähettäkää ilmaispelikoodeja tunnetuille lets play youtubaajille jotta he testaisivat pelinne ja tekisivät pelistänne videon. Ilmaista mainosta.


Edit: Tottakai te jo teette tätä.

2
Yleinen keskustelu / Steam Direct
« : 03. Kesäkuu 2017, 11:04 »
Steamin greenlight-keskustelupalstalla sanotaan että Steam Direct-maksu tulee olemaan $100. Jokainen voi mennä itse lukemaan viestejä Steam=>Community=>Greenlight=>Discussions.





3
Uutiset / Game Maker Suomi Pelit (#10)
« : 25. Toukokuu 2017, 13:36 »

Minun ja Poizenin tekemä Game Maker Suomi Pelit (#10) nyt uutiset alueella!



https://gamedev.fi/uutiset/62/gds_pelit_10

4
Oletetaan että valonsäde heitetään ruudusta 1 ruutuun kaksi. Jaetaan matka erillisiin ruutuihin ja laitetaan jokaiselle ruudulle arvo, jos ruudussa on este, arvo on 0 ja jos ruutu on vapaa niin yksi.


Elikkä näin:


111101111110101
matkassa on kolme estettä


111111111111111
matkassa ei ole esteitä


Sitten vaan kerrotaan kaikki ykköset ja nollat keskenään, jos tulos on nolla, matkassa on vähentään yksi este, jos tulos on yksi matkalla ei ole yhtään estettä.

Tosi yksinkertainen ja nopea scripti.

Jos halutaan tehdä kaikki ruudut varjoiseksi jotka ovat esteen takana, käydään kaikki matkan ruudut läpi ja jos ruudun ja valon aloituspisteen välillä on este laitetaan se ruutu pimeäksi.

Toivottavasti tästä on jollekulle apua.

5
Animaation luominen avainkehyksien avulla:


1. Valitse aloitusframe (yleensä numero yksi)
2. Määrittele alkutila (eli objektin asento aloitusframessa (rotation 0))
3. Lisää avainkehys (keyframe)
4. Valitse lopetusframe
5. Määrittele lopputila (eli transform=> rotation => 360)
6. lisää avainkehys
7. Valitse graph-editor (äärimmäinen vasen alakulma josta valitaan mikä mode on ikkunassa)
8. Valitse channel => extrapolation mode (pikanäppäin shift e) => linear extrapolation, tämä tekee animaatiosta tasaisen, eli se ei hidastu animaation alku-, eikä loppupäässä




Kertokaa jos tämä opas tarvitsee lisää jotakin.

7
Yleinen keskustelu / Gameroom vs Steam
« : 02. Marraskuu 2016, 16:35 »

8
Resurssit ja taide / Mersun piirtelyt
« : 10. Lokakuu 2016, 17:34 »
-+



Tätä palikkaa voi pinota päällekkäin tai vierekkäin saumattomasti. Asepritessä on toiminto jolla tällaisia voi tehdä helposti.


Voitte käyttää miten haluatte.

9
Yleinen keskustelu / Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
« : 14. Toukokuu 2016, 12:54 »
Perustin tällaisen aiheen, kun sitä ei täällä ollut.




Huomasin steamissa sellaisen peliohjelmointialustan kuin Godot engine ja olen nyt aloittanut sen opiskelemisen.


Siinä on plussaa se että se on kokonaan ilmainen, ei tarvitse maksaa satasia siitä että saa pelinsä esimerkiksi mobiiliin.


Olen vasta ihan alussa sen kanssa. Youtubesta löytyy opas esimerkiksi breakout-pelin tekoon ilman skriptiä. Toivon että mielenkiinto riittää sen hyvin oppimiseen.

10
Kilpailut / PixelArt -kilpailu yleinen
« : 09. Huhtikuu 2016, 07:58 »
Tähän threadiin sitten kaikki kisatyöt.

11
Kilpailut / Pixel art kilpailu kisatyön aihe
« : 03. Huhtikuu 2016, 23:28 »
Avasin tämän aiheen jotta voimme miettiä millainen olsi hyvä pixel art kilpailu. Jos kilpailu järjestetään niin tänne  voi kirjoittaa myös keskustelun siitä.


Aiheita keskusteltavaksi:


Onko foorumilla tarpeeksi artisteja jotka haluaisivat osallistua kilpailuun?


Millä osa-alueilla töitä arvostellaan?


Vastatkaa tänne jos haluatte osallistua kilpailuun niin nähdään onko tarpeeksi osallistujia.


Ketkä haluaisivat olla tuomareita? Ilmoittautukaa tänne (minä)


12
Resurssit ja taide / Animaatiot
« : 02. Helmikuu 2016, 09:56 »
Tein tällaisen nopean kahdeksan sekunnin mittaisen animaation:


Tehty Blenderillä.

13
Tämä peli, joka nimi on rusABC, on minun, jaterin ja trianglen yhteistyössä tehty peli, joka opettaa venäjän kielen aakkoset.


Jater on tehnyt koodauksen,
minä olen ideoinnut ja
Triangle tekee mainoskuvan gamejolttiin.


Peli tarvitsee javan toimiakseen. Jos sinulla ei ole javaa niin peli ohjaa sinut lataussivulle josta saat sen.


Pelin saa tästä linkistä:


https://www.mediafire.com/?lkra1pgebx0hrnw



14

Kyseinen ohjelma kuulustelee muutamaa ranskan sanaa. Niihin kuuluu persoonapronominit, numerot 1-10 ja muutama muu juttu.

https://www.mediafire.com/?aa4ulo72zvgrlof


Ohjelma arpoo sinulle sanan suomeksi, ja sinun täytyy kirjoittaa sama juttu ranskaksi, jonka jälkeen kerrotaan menikö arvaus/tieto oikein. Kun sanaa on arvattu kolme kertaa oikein, ohjelma ei enää kysy sitä vaan keskittyy muihin sanoihin. C-kirjain jonka alla on koukero on kirjoitettu tavallisena c:nä, koska en tiedä miten näppäimistöltä kirjoitetaan kyseinen kirjain. Kertokaa bugeista. Sanaston kysely loppuu kun kaikkia sanoja on kysytty kolme kertaa.




Edit: Korjasin muutaman bugin sanastossa. Laitoin uuden linkin.

15
Muut projektit & keskustelu / Nice effect
« : 26. Tammikuu 2014, 08:04 »

Tein tällaisen joskus puoli vuotta sitten Blitzmaxilla. Escillä pääsee pois.


En tosin enää muista yhtään miten se toimii.


Saa käyttää vapaasti.


Koodia: [Valitse]
Graphics 800,600,1
Repeat
    aika=aika+1
    For x=1 To 60
        For y= 1 To 50
            SetColor Cos(aika+y*2.5+x*2.5)*127+127,Sin(aika+y*5)*127+127,Sin(aika+x*5)*127+127
            DrawLine x*10+Sin(aika+y*5)*20,y*10+Sin(aika+x*5)*20,x*10+Sin(aika+y*5)*20+Sin(aika+x*5)*10,y*10+Sin(aika+x*5)*20+Sin(aika+y*5)*10
        Next
    Next
    Flip;Cls
If KeyHit(key_escape) Then End
Forever


Jos joku haluaa niin voi tehdä gamemaker -version. Voidaan sitten vertailla eri ohjelmointikielien nopeutta. Jos mietitte tuota flip käskyä niin siitä ei tarvitse välittää, se toimii automaattisesti gamemakerissa. Sen voi siis jättää kylmästi pois.



http://www.mediafire.com/download/kkq2e265mossm9t/nice%20effect.debug.exe

Sivuja: [1] 2 3
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC