Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
  Viestit   Aiheet   Liitteet  

Aiheet - Poizen

Sivuja: [1]
1
Kilpailut / Kesäkisa 2017: Arvostelut & äänestys
« : 07. Syyskuu 2017, 11:38 »



Yleisöäänestys ja tuomareiden arviot
Yleisöäänestys toimii samalla tavalla kuin viimeksikin, lukaise ohjeet läpi ja anna äänesi kuulua! Samaan topiciin myös tuomarit postaavat viralliset arvionsa.


Tuomaristo
Kisassa tuomareina toimivat seuraavat henkilöt:
  • Peljätty Miksu
  • Poizen
  • Mattie (?)
  • Hessu (?)
  • Morderca (?)


Äänestysohjeet
1. Lataa kaikki pelit
2. Testaa kaikki pelit
3. Lähetä tähän aiheeseen selkeästi viesti, josta ilmenee kaikki pelit parhausjärjestyksessä parhaimmasta huonoimpaan.

Esimerkkipostaus:
Lainaus käyttäjältä: Jörgen Tötterström
1. Super mega death racing 3D
2. Eeppinen tappelu peli
3. Balls adventure
4. Mun eka peli
5. top down räiskintä
4. Äänestys suoritettu!


Kisaan osallistuvat pelit
- Rautakangen MM-kisat (KP21121)
- Cave Pilots (Reaktori)
- Laitumen Kuningatar (KP21121)
- Drake Escape (Mattie & Murzy)
- Randomgen v 1.0 (Artykin)

Muuta jännää tietoa
- Äänestysaikaa on 17.9. klo 23:59:59 asti.
- Mikäli tuomariarviot myöhästyvät pahasti, saa äänestää tuomareiden arvioiden saapumiseeen saakka
- Vain tässä aiheessa olevat äänestysviestit otetaan huomioon!
- Ei jaettuja sijoja, keksi järjestys
- Pisteitä voi antaa, mutta niitä ei huomioida laskennassa
- Listaa kaikki pelit! Muuten äänesi ei ole validi!
- Tuomarit eivät saa osallistua tähän yleisöäänestykseen
- Kun äänestysaika on loppunut, tulisi tuomarienkin arvostelujen olla julki. Tämän jälkeen Micco laskee pisteet, dokumentoi laskutavan kuten viimekin kerroilla. Laskentametodi on sama.
- Palkintojenjako sitten kun voittajat selvillä
- Kilpailuun osallistuneet saavat äänestää, mutta omaa peliä ei saa listata, ja jos listaa niin sille ei itseltään pisteitä laskennassa heru

Tähän aiheeseen ainostaan validit äänestysviestit, sekä tuomareiden arviot! Muut viestit tullaan poistamaan! Jos arvostelet pelit epävirallisena tuomarina, voit julkaista arviosi täällä, kunhan jostain päin viestiä löytyy selkeästi tuo äänestämiseen vaadittava lista!

2
Kilpailut / Kesäkisa 2016: Palauta pelisi
« : 01. Kesäkuu 2016, 17:33 »


Jos pelisi on valmis palauta se tähän aiheeseen viimeistään 31.8.

Muista, että se versio jonka olet lähettänyt aiheeseen arvostellaan. Deadlinen jälkeen päivitettyjä/lähetettyjä versioita ei hyväksytä ja muutetusta linkistä rangaistaan. Latauslinkin muuttaminen on siis sallittua deadlineen asti, mutta tuomarit ovat saattaneet jo ladata aiemman version etkä voi vaatia heitä päivittämään peliään.

Pelinpalautusviestissäsi on oltava seuraavat asiat: pelin nimi, pelin tekijät, pelin latauslinkki, lyhyt kuvaus (vapaaehtoinen), kuvakaappaus (vapaaehtoinen).

Palautathan pelisi pakattuna .ZIP -tiedostona! Ei siis suorana .exe:nä, .nsis installerina tai muuna pakkausmuotona.

Tähän aiheeseen palautetaan vain pelit. Muu keskustelu kisa-aiheeseen!

DEADLINE: 31.8.2016 KELLO 23:59:59

3
Kilpailut / Kesäkisa 2016: Osallistuminen ja keskustelu
« : 01. Kesäkuu 2016, 17:32 »

Linkki kisauutiseen!

Kesäkisa 2016, 1.6. - 31.8.

Nyt alkaa siis GameDev Suomen ensimmäinen kilpailu! 8-) Kaikki työkalut on sallittu.

Tässä aiheessa voit ilmoittaa halukkuudestasi osallistua ja inspata muitakin osallistumaan. Tässä voi myös muuten keskustella kisasta ja kysyä mieltä painavia kysymyksiä.

Onnea matkaan, paras peli voittakoon!
- GDS Ylläpito

4
Kilpailut / Syysmittelö 2014: Yleisöäänestys
« : 08. Marraskuu 2014, 10:55 »


YLEISÖÄÄNESTYS-TOPIC

Yleisöäänestys toimii samalla tavalla kuin viimeksikin, lukaise ohjeet läpi ja anna äänesi kuulua!


Äänestysohjeet:

1. Lataa kaikki pelit
2. Testaa kaikki pelit
3. Lähetä tähän aiheeseen selkeästi viesti, josta ilmenee kaikki pelit parhausjärjestyksessä parhaimmasta huonoinpaan. Ilmoita myös teemakuningas, eli teemat parhaiten toteuttanut peli.
Esimerkkipostaus:
Lainaus käyttäjältä: Jörgen Tötterström
1. Super mega death racing 3D
2. Eeppinen tappelu peli
3. Balls adventure
4. Mun eka peli
5. top down räiskintä

Teemakuningas: Balls adventure
4. Äänestys suoritettu!


Kisaan osallistuvat pelit:

- Blind Ninja (Hollow Produktionz)
- CookieQuest (Igno)
- The Only Sense (Hessu ja Triangle)
- BlindZombies (Artykin)


Muuta jännää tietoa:

- Äänestysaikaa on viikko + kuluvan viikon päivät. Äänestysdeadline on täten 16.11. Kello 23:59:59.
- Mikäli tuomariarviot myöhästyvät pahasti, saa äänestää tuomareiden arvioiden saapumiseeen saakka
- Vain tässä aiheessa olevat äänestysviestit otetaan huomioon!
- Ei jaettuja sijoja, keksi järjestys
- Pisteitä voi antaa, mutta niitä ei huomioida laskennassa
- Listaa kaikki pelit! Muuten äänesi ei ole validi!
- Tuomarit eivät saa osallistua tähän yleisöäänestykseen
- Kun äänestysaika on loppunut, tulisi tuomarienkin arvostelujen olla julki. Tämän jälkeen lasken pisteet, dokumentoin laskutavan kuten viimekin kerroilla. Laskentametodi on sama.
- Palkintojenjako sitten kun voittajat selvillä
- Kilpailuun osallistuneet saavat äänestää, mutta omaa peliä ei saa listata, ja jos listaa niin sille ei itseltään pisteitä laskennassa heru

Tähän aiheeseen ainostaan validit äänestysviestit! Muut viestit tullaan poistamaan! Jos arvostelet pelit epävirallisena tuomarina, voit julkaista arviosi täällä, kunhan jostain päin viestiä löytyy selkeästi tuo äänestämiseen vaadittava lista!

5


Jos pelisi on valmis palauta se tähän aiheeseen viimeistään 1.11. Muista, että se versio jonka olet lähettänyt aiheeseen arvostellaan. Päivitettyjä versioita ei hyväksytä ja muutetusta linkistä rangaistaan.

Pelinpalautusviestissäsi on oltava seuraavat asiat: pelin nimi, pelin tekijät, pelin latauslinkki, lyhyt kuvaus (vapaaehtoinen), kuvakaappaus (vapaaehtoinen).

Tähän aiheeseen palautetaan vain pelit ja tuomarien peliarviot. Muu keskustelu yleiseen kisa-aiheeseen!

DEADLINE: 2.11.2014 KELLO 00:59:59

6
Kilpailut / Kevätskaba 2014: Palauta pelisi & Tuomarien arviot
« : 26. Huhtikuu 2014, 16:22 »


Jos pelisi on valmis palauta se tähän aiheeseen viimeistään 1.5. Muista, että se versio jonka olet lähettänyt aiheeseen arvostellaan. Päivitettyjä versioita ei hyväksytä ja muutetusta linkistä rangaistaan.

Pelinpalautusviestissäsi on oltava seuraavat asiat: pelin nimi, pelin tekijät, pelin latauslinkki, lyhyt kuvaus (vapaaehtoinen), kuvakaappaus (vapaaehtoinen).

Tähän aiheeseen palautetaan vain pelit ja tuomarien peliarviot. Muu keskustelu yleiseen kisa-aiheeseen!

DEADLINE: 1.5.2014 KELLO 23:59:59

7
Kilpailut / Kevätskaba 2014 Osallistuminen
« : 01. Maaliskuu 2014, 15:00 »


Linkki kisauutiseen, jossa lisäinfoa!


Lähetä viesti tähän aiheeseen, jos aiot osallistua! Jos teet peliä tiimissä, ilmoita myös muut pelin tekemiseen osallistuneet.

Vain osallistumisviestit ovat aiheessa sallittuja. Muut viestit poistetaan! Muu keskustelu kisasta tapahtuu Kilpailujen keskusteluaiheessa.

8
Kilpailut / Joulupelikisa 2013: Osallistuminen
« : 22. Marraskuu 2013, 19:30 »


Linkki kisauutiseen, jossa lisäinfoa!


Lähetä viesti tähän aiheeseen, jos aiot osallistua! Jos teet peliä tiimissä, ilmoita myös muut pelin tekemiseen osallistuneet.

Vain osallistumisviestit ovat aiheessa sallittuja. Muut viestit poistetaan! Muu keskustelu kisasta tapahtuu Kilpailujen keskusteluaiheessa.

9


Jos pelisi on valmis palauta se tähän aiheeseen 1.11. mennessä! Muista, että se versio jonka olet lähettänyt aiheeseen arvostellaan. Päivitettyjä versioita ei hyväksytä ja muutetusta linkistä rangaistaan.

Pelinpalautusviestissäsi on oltava seuraavat asiat: pelin nimi, pelin tekijät, pelin latauslinkki, lyhyt kuvaus (vapaaehtoinen), kuvankaappaus (vapaaehtoinen).

Tähän aiheeseen palautetaan vain pelit ja tuomarien peliarviot. Muu keskustelu yleiseen kisa-aiheeseen!

DEADLINE: 1.11.2013 KELLO 23:59:59

10
Halusin kesäkisakyhäelmääni realistisen veden, enkä löytänyt valmista toteutusta, joten tein sen itse. Elikkäs tästä kellumisfysiikat Studioon.


Kuvassa punaisemmat kappaleet ovat tiheämpiä eli painavampia.

Perustuu Box2D:n nostekontrolleriin (BuoyancyController), periaatteessa porttaus siitä GM:ään paikoin soveltaen. Rajoittuneempi varmaankin vain siinä, että vedenpinnan kulmaa ei voi säätää, vaan se on aina vaakasuora, mutta palvelee luultavasti silti 99 % käyttötarkoituksista.

Esimerkkikoodissa luodaan nostekontrolleri (obj_buoyancyctrl) ja asetetaan sille mm. nesteen tiheys ja vastus ja pinnan y-koordinaatti. Sen jälkeen kaikki objektit, joihin nosteen halutaan vaikuttavan, lisätään kontrollerin listalle.

Vesi kattaa siis koko huoneen määrätystä y-koordinaatista alaspäin. Näin ollen erillisiä uima-altaita tms. ei voi toteuttaa (jatkokehitysideana tietenkin ihan harkitsemisen arvoinen, jos joku tarvitsee).

Ei sisällä mitään pinnan väreilyefektiä.

LATAA (zipattu .gmx ja muut projektifilut, 15 Kt)

11


Väsäsin tällaisen esimerkin veden simulointiin, koska en löytänyt mistään mallia yksinkertaisesta cellular automaton -tyylisestä toteutuksesta, jollainen on tuttu 90-luvun lopun luolalentely-shootereista. :) Sopii siis erityisen hyvin käytettäväksi tuhoutuvan maaston ja avaruusrakettien kanssa, tai vaikka johonkin falling sand -klooniin. Omalla koneellani FPS putoaa vasta, kun vesipikseleitä on päälle 2000.

http://www.mediafire.com/?d6r5l8jiqk8bhub (GM8.1)
http://www.mediafire.com/?z592s5yx8gcc6d4 (GM7)

Mirror: http://www.1337upload.net/files/vesi_fysics.zip (molemmat versiot)

Sivuja: [1]
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC