Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Poizen

Sivuja: [1] 2 3 ... 49
1
Keskeneräiset pelit / Vs: PuzzGun
« : 14. Toukokuu 2018, 21:56 »
En tiedä luetaanko tätä palstaa, mutta ajattelin heittää ajatuksia tähän kun läpäisin pelin pari päivää sitten.

Meni aika pitkän aikaa ennen kuin tajusin mikä se Q:sta avautuva systeemi on. Siihen ilmestyy siis neljän minuutin välein järjestyksessä oletusratkaisun palikat. Se vaikuttaakin alkuun vähän turhalta, mutta loppujen lopuksi se on aika nerokas, kun palikoita ja mahdollisuuksia on niin paljon että pikkuvihje on paikallaan. Ja sehän ei kuitenkaan suoraan spoilaa ratkaisua.

Huomaa että omat oikoreitit on korjattu ykkösmaailmasta. :D Kakkos- ja kolmosmaailmoissa sen sijaan on huomattavasti vaihtoehtoisia reittejä ja ainakin taso 57 on totaalisen rikkinäinen. Ylivoimaisesti suurin osa tasoista on kuitenkin hauskoja ja monet on todella nerokkaitakin. Tykkäsin todella mm. tasosta 40, jossa on liimattu yhteen kolme kekseliästä puzzlea. Ja toisaalta ihmettelin tasoa 45, joka tuntuu joltain testailutasolta ilman mitään haastetta. Kävi tietty hengähdystauosta.

En edes yrittänyt "rikkoa" peliä, mutta välillä ensimmäinen mieleen tuleva ratkaisu oli käsikirjoituksen ulkopuolinen. Osa omista ratkaisuista menee todelliseksi kikkailuksikin (taso 55), mutta ei siinä vaiheessa voi enää perääntyä. Alla kompilaatio kaikista omista ratkaisuista. Kokosin joutessa.


Vielä mietteitä/bugeja/ehdotuksia:
 - Merkillisen raskas peli kun ottaa huomioon että grafiikka on suht simppeliä. Kun menee valikosta johonkin tasoon niin ruutu vilkkuu. Arvaan että siellä pyörii jotain isoja surface-säätöjä.
 - Windowed modessa ikkunan koko on muutettavissa hiirellä ja aspect ration saa laitettua päin persettä. Se on tietenkin käyttäjän oma moka, mutta silti.
 - Kokeilin pelata peliohjaimella ja omassa setupissa oli selvästi joku ongelma koska kursori valui koko ajan itsestään alas. Mutta toinen ongelma oli siinä että kursori ei pysähdy kun se osuu alareunaan, vaan se jatkaa matkaa loputtomiin ruudun ulkopuolelle, ja sen jälkeen kestää hetki tuoda se takaisin.
 - Jos olet keltaisen hissipalikan kyydissä ja kosket vieressä olevaan seinään niin kuolet. Se on turhauttava feature ja vaikuttaa turhalta.
 - Tasossa 53 ilmeni tämmöinen visuaalinen glitch
 - Joskus kun putoat normisti oikealle ja törmäät normaaliin seinään niin räjähdät palasiksi. Tätä on hankala replikoida koska se tapahtuu todella harvoin. Johtuu ehkä liikkumisnopeudesta?
 - Jos pelaa uudelleen leveleitä niin cutscenet on aina pakollisia ensimmäisessä ja viimeisessä levelissä : (
 - Eikö lopun räjähdyksessä ole tarkoituskaan olla mitään ääntä? Se on melko antiklimaattista.
 - Viimeisen levelin jälkeen palataan menuun ja silloin menun musiikki ja kolmosmaailman musiikki soi päällekkäin
 - Pelin läpäisystä olisi kiva saada joku achievement

2
Keskeneräiset pelit / Vs: PuzzGun
« : 10. Toukokuu 2018, 18:02 »
Erinomaisen pelin olette kyllä saaneet aikaiseksi. Toivottavasti saa ansaitsemaansa huomiota. (y)

Paras fiilis on edelleen se kun tason lopuksi on vielä jäljellä ylimääräisiä palikoita (osittainen lvl 32 spoiler)

3
(Olisivat modet voineet pistää tuon näkyvämmällekin paikalle vaikka etusivulla, kun siitäkin oli siitä kuuluisaa puhetta...)

Tämä oli jäänyt ihan mielestä. Nyt on lisätty Discordin widget etusivulle.

Ja tervetuloa foorumille, Lilywhite! Vähäisesti tulee itsekin postailtua, mutta koitan vastailla koodipulmiin jos ehdin ja luulen tietäväni vastauksen.

4
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 01. Joulukuu 2017, 12:03 »
Oliko langaton hiiri? Ettei ollut patteri lopussa

5
Kilpailut / Vs: Viikonlopun pelikisat
« : 13. Marraskuu 2017, 19:53 »
1. Dream (Peljätty Miksu). Näppäriä puzzleja. Vähän semmosta I Wanna Be The Guy -henkeä niissä karkaavissa platformeissa. Meinasi palaa käpy tokavikaan levuun. Siinä on yllättävän hankala osua kiväärillä nappiin.

2. Dream Princess (Reaktori). Ihan jees peli. Jaksoin 14 pisteeseen asti pelata. Kiva että on keksitty erilaisia obstaakkeleita, luo vaihtelua. Suurin kritiikki siinä että ei voi skipata sitä aikalaskuria, jossa menee joka kerta yhtä kauan kuin yhden tason suorittamisessa.

Uniteemaa itsekin vähän silmäilin, mutta en saanut naulattua mitään järkevää ideaa. Pitäisi vaan tehdä jotain simppeliä ja panostaa yksityiskohtiin eli level designiin ja grafiikkaan. Kuten näissäkin peleissä on tehty.

6
Kilpailut / Vs: PixelArt -kilpailu yleinen
« : 16. Lokakuu 2017, 15:44 »
1. Dart
2. Mercedes

7
Kilpailut / Vs: PixelArt -kilpailu yleinen
« : 14. Lokakuu 2017, 18:51 »
-+

8
d3d_transformeilla voi skaalata sitä rotatoitua spriteä:

Koodia: [Valitse]
d3d_transform_set_scaling(1, 0.4, 1);
draw_sprite_ext(sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, -45, image_blend, image_alpha);
d3d_transform_set_identity();

9
Sellaisella PHP-luokalla kuin FPDF ainakin saa säädettyä vaikka mitä, ja näköjään onnistuu myös PDF:n kenttien täyttö: http://www.fpdf.org/en/script/script93.php Siinä alkuperäisessä PDF:ssä on siis oltava vastaavannimiset muokattavat kentät.

Ja koska haluat tallentaa uuden tiedoston levylle, niin laita $pdf->Output('F', 'uusi_taytetty_dokumentti.pdf');

10
Valmiit pelit / Vs: The Walking Vegetables
« : 01. Lokakuu 2017, 12:57 »
The Walking Vegetables sai muuten pienen shout-outin viime tiistain Co-Optional Podcastissa, kun puhuivat mielenkiintoiselta näyttävistä uusista julkaisuista: https://youtu.be/j2UOqRIYBE8?t=2h33m15s

11
Valmiit pelit / Vs: The Walking Vegetables
« : 29. Syyskuu 2017, 20:42 »
Hommasin kanssa ja vähän aikaa ehdin jo pelatakin. Soundtracki hivelee korvia. Hienon pelin ootte väsänny. (y):) Ainoo että sain vähän aikaa pähkäillä mistä napista puhutellaan NPC:itä.

12
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Osallistuminen ja keskustelu
« : 29. Syyskuu 2017, 19:23 »
Micco on kaiketi lähtenyt Pattayalle, joten suoritan nyt virallisen pisteenlaskennan.

Kesäkisan tulokset



Elikkäs:
1. Cave Pilots (Reaktori)
2. Drake Escape (Mattie & Murzy)
3. Laitumen Kuningatar (KP21121)

Onnittelut voittajille! Ihan kiva että saatiin noinkin monta peliä.

13
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Osallistuminen ja keskustelu
« : 25. Syyskuu 2017, 17:52 »
Noh, deadline meni jo aikapäiviä sitten, joten yhtään yleisöääntä ei taida tulla.


14
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Arvostelut & äänestys
« : 24. Syyskuu 2017, 14:34 »
Puuh. Nyt on taas nopalla heitetty jonkunnäköiset pisteet.

---

Randomgen v 1.0

Aika päheen generaattorin olet väsännyt. Grafiikat on kivat, mukava värimaailma. Loppujen lopuksi tietty suht vähän katseltavaa ja varsinaista pelattavaahan tässä ei ole. Ymmärrettävästi ei ole mitään ääniä. Yritin silti ottaa kaiken irti tästä. On leppoisaa mennä viilettää eteenpäin ja kuunnella samalla vaikka jotain omaa musiikkia.
Välillä tulee vähän hassuja biomeja vastaan, esim. aksi metriä kesäistä vihreyttä keskellä lumimaisemaa. Se kai menee vaan maaston korkeuden mukaan, mutta joku lisälogiikka voisi olla paikallaan.
Sillä seedillä mikä sattui kohdalle sai matkustaa aika kauan ennen kuin löytyi biitsi. Tuli iloisena yllätyksenä tuo maisemanvaihdos. Eli siinä mielessä ihan kiva, ettei ole tasapaksusti noita kolmea biomia. Joskus voi jatkua älyttömän kauan sama maisema. Luovutinkin siinä vaiheessa kun päädyin loputtomaan lumiseen erämaahan.
Hauska yksityiskohta että HUDin tekstit vaihtaa väriä biomin mukaan.

Pelattavuus

Pelattavuushan on lähes olematon, mutta pisteitä heruu silti bugittomuudesta yms.

Viihdyttävyys 20/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo 10/100
Pelimekaniikat 0/100
Laajuus 20/100
Monipuolisuus 5/100
Kontrollit/käyttöliittymä 75/100
Bugisuus/bugien kriittisyys 100/100
Uusi idea 0/100
Juoni 0/100
Ohjeistus 80/100

16/50

Grafiikka

Kuten sanottua, suht yhtenäistä laatutyötä.

Laatu 65/100
Yhtenäisyys 85/100
Monipuolisuus 30/100
Itsetehty 100/100

18/25

Äänet

Jos pelissä olisi yksikin itse tehty rupuinen ääniefekti niin tästä osiosta olisi tullut vähintään 6,25 pistettä.

0/25

Yhteensä: 34/100

---

Drake Escape

Simppeli minipeli. Käyttöliittymä on siisti, grafiikat on laatutyötä. Keskeneräisyyden kuitenkin huomaa, kun ostosnappi ei tee mitään ja musiikkia ei ole. Silleen aika perus score attack -peli. Ei hirveesti sisältöä.

Pelattavuus

Tämmönen runnerin alku. Ei ole hirveästi uudelleenpelausarvoa, kun ainoa palkkio on iso numero. Omaa ennätystäkään ei kiinnosta koettaa rikkoa kun se ei tallennu mihinkään. Olisi mahtavaa jos pelissä tapahtuisi maisemanvaihdos jossain vaiheessa ja/tai olisi online highscoret.
Mutta muuten... peli toimii, ei ole bugeja, kontrollit on simppelit. Voisiko kontrollit muuten näkyä itse pelissä eikä jossain readme-tiedostossa? Nyt on vuosi 2017.
Juonta ei ole, mutta vähän nuo visuaaliset elementit teemoinen luo omaa atmosfääriään.

Viihdyttävyys 50/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo 35/100
Pelimekaniikat 50/100
Laajuus 15/100
Monipuolisuus 20/100
Kontrollit/käyttöliittymä 90/100
Bugisuus/bugien kriittisyys 100/100
Uusi idea 10/100
Juoni 20/100
Ohjeistus 75/100

24/50

Grafiikka

Grafiikkaan, tarkemmin sanottuna loharin animoimiseen, selvästi käytetty suurin osa ajasta. Kivaa pikseligraffaa, kiva värimaailma. Vähän monipuolisempaa maisemaa ehkä voisi olla. Jotain koristeita. Nykyisellään todella pelkistetty.
Napit on hyvännäköisiä, mutta niistä puuttuu hover-efekti. Ja pientä ihmetystä tuotti "[->"-nappi, joka on ilmeisesti universaali pelin lopettamisen symboli, mutta se ei sovi omaan intuitioon.

Laatu 95/100
Yhtenäisyys 90/100
Monipuolisuus 60/100
Itsetehty 100/100

22/25

Äänet

Ihan näppärät parit ääniefektit. Saisi olla enemmänkin ääniä. Mm. joku ääni siihen kun lohikäärme seivästyy piikkeihin.
Ja kertokaas vielä miksi kolikon keräämisestä kuuluu "swoosh"-ääni ja kolikko muuttuu kummitukseksi(?). Varmaan jostain syvemmästä loresta kysymys. Jatko-osaa odotellessa.

Laatu 70/100
Yhtenäisyys 85/100
Monipuolisuus 30/100
Itsetehty 100/100

18/25

Yhteensä: 64/100

---

Cave Pilots

Ensisilmäykseltä tämä peli herätti pientä kiinnostusta, eniten kaikista kisapeleistä, ja se kutkutti nostalgianystyröitä. Siksikin vähän valitettavaa, että pelissä ei ole minkäänlaista yksinpelimoodia. On siis vain local multiplayer. Ei ole tekoälyvastustajia tai nettimoninpeliä. Noiden viimeksi mainittujen koodaaminen olisi tietty oma urakkansa. Mutta rajaa luonnollisesti pelin yleisöä tämä asia.
Eli full disclosure: en testannut porukalla, jotan party-pelin huuma jäi kokematta. Katsotaan onko lopullisessa arvosanassa siis mitään järkeä.

Pelattavuus

Ensin mennään siis odotushuoneeseen, joka on kyllä omaperäinen, joskin hieman sekava? Sanoisin että käyttöliittymä ei ole kaikkein intuitiivisin, minkä puolesta puhuu se että ruudulla on muutama kokonainen lause jotka pitää lukea ennen kuin hommasta tajuaa mitään. Show don't tell, ja niin edelleen. Mutta idea on sinänsä hauska; odotushuone toimii lyhyenä tutoriaalina. Vaikka toisaalta se toki hidastaa pelin aloitusta. Ei lopuksi niin vaikeakäyttöinen, vaikka vähän kömpelö.
Pelattavuudesta on hieman ruikutettavaa. Ja ehkä osa pointeista on makuasioitakin. (En tiedä vertaanko kuinka paljon alitajuisesti vuosien takaisiin luolalentelypeleihin.)
Ensimmäisenä huomasin että raketti lentää kuin vanukkaassa. Varmaan selvimmin asian huomaa kun lentää suoraan alaspäin ja päästää irti kaasusta, minkä jälkeen raketin vauhti hidastuu reilusti. Henk.koht. tykkään vauhdin huumasta ja kunnon momentumista. Vaikkakin nopeampi vauhti vaatisi luultavasti isommat kentät. Ja isommat kentät vaatisi splitscreenin.
Toinen juttu on ohjattavuus, joka ei toimi ihan sulavasti. En keksi hyvää syytä, miksi ratin kääntäminen on "liukas", eli raketti kääntyy ainakin 30 astetta sen jälkeen kun napista päästää irti. Se aiheuttaa turhaa keinotekoista vaikeutta ohjaukseen.
Ohjattavuuteen liittyvä lisäseikka on se että kaikki näppäimistöt ei salli kuin x määrän samanaikaisia näppäimen painalluksia. Muistan kuinka Wingsiä pelatessakin eräs strategia oli halvauttaa vastustajan raketti painamalla kaikki omat napit pohjaan. Tämä koskee tietty kaikkia jaetun näppiksen pelejä eikä siihen taida olla mitään varsinaista ratkaisua.
Kontrolleista vielä sen verran että mielestäni on kummallinen valinta että yhdellä pelaajalla ampumisnappi on helposti käytettävissä vasemmalla kädellä (control), ja muilla ei.
Pelissä on siis käytetty GM:n fysiikoita, mikä sopii mainiosti tällaiseen peliin. Hyvin kattavasti myös hyödynnetty fiitsereitä; löytyy köynnöksiä ja vettä/hyytelöä, vaikka ne on ehkä enemmän koristeita. Jännä valinta myös että jokainen moottorin lieskapartikkeleista on oma fysiikallinen objektinsa ja ne tekee damagea ja sytyttää köynnöksiä palamaan.
Pelissä on muutamia erilaisia leveleitä ja parit erilaiset aseet.
Varsinaisia bugeja ei näkynyt. Mutta pelin voi aloittaa yhdellä tiimillä, jolloin jokainen kierros loppuu heti alkuunsa, mikä on hassua. Ja ainakin kerran ihan normaalikin kierros loppui alkuunsa, kun ilmeisesti jonkun tynnyrin räjähdys triggeröityi saman tien automaattisesti.
Loppujen lopuksi kiva idea pelille. Vähäsen hiomattomia kulmia on, mutta potentiaalia ainakin riittää. Toivottavasti kehitys ei siis lopu tähän.

Viihdyttävyys 60/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo 40/100
Pelimekaniikat 60/100
Laajuus 40/100
Monipuolisuus 60/100
Kontrollit/käyttöliittymä 55/100
Bugisuus/bugien kriittisyys 90/100
Uusi idea 50/100
Juoni 20/100
Ohjeistus 70/100

28/50

Grafiikka

Menun Wings:mäinen taustakuva on ihan kiva. Levelien värimaailma on vähän ankea. Kaipaisi hieman kontrastia. Maisemissa ei myöskään ole vaihtelua. Ja väristä riippuen raketteja on joskus hankala erottaa taustasta. Mutta silleen ihan ok asiansa ajava simppeli pikseligraffa.
Yksi pelin highlighteista on moottorin partikkelit, jotka on päheet ja nostalgiset.

Laatu 55/100
Yhtenäisyys 80/100
Monipuolisuus 40/100
Itsetehty 100/100

18/25

Äänet

Ääniefektit on sitä perussettiä, 8-bittigeneraattorilla tehty. Ei sinänsä häikäise. Tai ainakin moottorin ääni käy nopeasti rasittavaksi. Tekee mieli laittaa äänet pois. Etenkin kun ei mitään musiikkiakaan ole. Jonkun chiptunen olisi tähän voinut ladata interneteistä.
Äänimaailma kaipaisi siis lisätyöstämistä. Ja eihän kaikkea tarvitse itse tehdä (vaikka kilpailujen pisteytys taitaa vähän siihen suuntaan töniä). Ääniefektejä, musiikkia ym. resursseja saa hommattua muutakin kautta. Pelin kaupallisen laadun kannalta ajatellen siis. Tietty jos tykkää tuhertaa, niin enemmän voimaa sinulle.

Laatu 38/100
Yhtenäisyys 80/100
Monipuolisuus 50/100
Itsetehty 100/100

17/25

Yhteensä: 63/100

---

Laitumen Kuningatar

Jänniä aihealueita näissä KP21121:n peleissä. Lehmät tai maatilaelämä on selvästikin tekijän sydäntä lähellä. Ensinnäkin matsku on itse kuvattua ja äänitettyä. Ja kerran ihan säkällä voitin jonkun furry-sarjiksen, jossa on lypsämisestä juttua.
Simppeli peli, mutta ihan valmiiksi asti tehty. Kaikki osaset löytyy; äänimaailma, kivat graffat, selkeät säännöt.

Pelattavuus

Pelin idea ei ole mitään rakettitiedettä: klikkaa lehmää ja katso mitä tapahtuu. Mutta pelaamisessa tuntuu olevan suht vähäisesti tolkkua. En tiedä mistä on tarkoitus päätellä, että jollain lehmistä on suurempi todennäköisyys voittaa. Ei kai voittaja ole ihan randomi? Mietin vaan pienessä mielessäni kuinka syvälliset mekaniikat pelissä todellisuudessa on. Kaikilla lehmillä omat statsit? Kehittyykö statsit? Kertyykö jotain väsymystä?
Välillä tulee pientä uhkapelin huumaa, mutta loppujen lopuksi kiinnostus ei pysy kauaa, kun ei ole mitään stratseja. Koska vain voi mennä kaikki rahat kaivoon.
Ohjeistuksesta puuttuu vähän ääkkösiä, "ensimmäisena".

Viihdyttävyys 35/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo 30/100
Pelimekaniikat 20/100
Laajuus 15/100
Monipuolisuus 10/100
Kontrollit/käyttöliittymä 90/100
Bugisuus/bugien kriittisyys 100/100
Uusi idea 30/100
Juoni 50/100
Ohjeistus 90/100

24/50

Grafiikka

Tykkään graffasta. Käsinpiirrettyjä taustoja ja livevideosta leikattuja elukoita. Uniikki tyyli.
HUDiin ei tosin ole oikein panostettu.

Laatu 70/100
Yhtenäisyys 70/100
Monipuolisuus 60/100
Itsetehty 100/100

19/25

Äänet

Yksinkertainen mutta ihan kivan lepposa äänimaailma. Välillä tulee äänettömiä hetkiä jostain syystä. Ja introruudun lintujen äänet ei ole itse tuotettua, joten siitä rokotetaan pojoja.

Laatu 65/100
Yhtenäisyys 80/100
Monipuolisuus 50/100
Itsetehty 90/100

18/25

Yhteensä: 61/100

---

Rautakangen MM-kisat

Pelattavuus

Vähän niin kuin Laitumen Kuningattaressa, tässäkään ei ole ihan selvää mitkä on säännöt. Millä perusteella kanki lentää joskus ruudusta ulos ja joskus lötsähtää viiden metrin päähän. Tulee semmonen fiilis, että taidolla ei ole paljon merkitystä (kontrollitkaan ei ole niin monimutkaiset että taidolle olisi tilaa), mutta pelaajaa koetetaan hämätä luulemaan niin hienovaraisella RNG:llä.
Ei varsinaisia bugeja näy, mutta on pientä hassua glitchiä. Mitäs jos yliastun vähäsen?

Viihdyttävyys 35/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo 30/100
Pelimekaniikat 30/100
Laajuus 10/100
Monipuolisuus 20/100
Kontrollit/käyttöliittymä 100/100
Bugisuus/bugien kriittisyys 90/100
Uusi idea 50/100
Juoni 40/100
Ohjeistus 90/100

25/50

Grafiikka

Vaivannäkö näkyy animaatioissa ja efekteissä vaikka mekaanisesti onkin melko simppelin tylsähkö peli. Ihan hyvä kuorrutus. Taustat ei ole mitään viidessä minuutissa räkästyjä. Tai vaikka ne onkin suht yksinkertaisen näköisiä käsinpiirroksia, niin kokonaisuudessa on oma tyylikkyytensä.

Laatu 70/100
Yhtenäisyys 75/100
Monipuolisuus 45/100
Itsetehty 100/100

19/25

Äänet


Mukiinmenevä äänimaailma. Vain tuulen suhina käy Lapin erämaassa. Välillä kuuluu askeleita lumihangessa ja rautakangen tyydyttävältä kuulostava jysähdys järven jäähän. 's good. Vaikka onkin lainattuja ääniä.

Laatu 70/100
Yhtenäisyys 90/100
Monipuolisuus 50/100
Itsetehty 0/100

14/25

Yhteensä: 58/100

---

Yhteenveto
Spoiler

1. Drake Escape: 64
2. Cave Pilots: 63
3. Laitumen Kuningatar: 61
4. Rautakangen MM-kisat: 58
5. Randomgen 1.0: 34

15
Sanoisin että ainoa tietoturvakysymys pilveen synkkaamisessa on oman salasanan vahvuus. Ja toisaalta voi miettiä että mitä jos luuri sattuu hukkumaan eikä ole varmuuskopioita. Sinne meni kaikki kuvat, tiedostot, sovellukset, sovellusten tiedot, yhteystiedot.

Sivuja: [1] 2 3 ... 49
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC