GameDev Suomi

Pelinkehitys => Keskeneräiset pelit => Aiheen aloitti: pantteri - 25. Joulukuu 2016, 22:46

Otsikko: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 25. Joulukuu 2016, 22:46
PuzzGun on puzzle tasohyppelyä jossa hahmona toimii linnanraunioissa seikkaileva länkkäri joka haluaa löytää tiensä timantin luokse. Länkkärillä on käytössä ase johon on mahdollista kerätä viittä erilaista panosta vihreää, keltaista, punaista, tummansinistä ja vaaleansinistä.

Kuva
Spoiler

(http://i.imgur.com/2pOPQRs.png)



Ammuksilla ammutaan vain harmaita palikoita ruskeille ei tapahdu mitään, ammukset muuttavat palikoita seuraavasti. (listaan voi tulevaisuudessa tulla vielä lisää erilaisia värejä)

Vihreä: lisää palikan ammutavan palikan päälle, sivulle tai alas riippuen mihin reunaan ammut
Keltainen: hyppäät palikasta korkeammalle
punainen:  Voit kävellä katossa ja seinissä
Tummansininen: tekee palikasta taustapalikan
Vaaleansininen: tekee palikasta tippuvan palikan jota voi myös siirrellä

Myös erilaisia ansoja on perus piikit/sirkkeli ja Laaseri on kehitteillä se on esim pakko lyhentää vihreällä palikalla tai hissillä niin että pääset ohi, ansoilla on siis tarkotus lisätä puzzle elementtiä eikä tehdä vaikeita hyppyjä tai ylityksiä. Naillä ammuksilla ja ansoilla saa nyt jo erittäin kinkkisiä kenttiä, on tullut testautettua peliä tuttuilla ja heille on tullut fiilis että pakko päästä kenttä läpi ja välillä pääsevätkin puolentunnin aivojumpan jälkeen. Tämä on rehellisesti sanottuna ensimmäinen tekemämme peli, joka on saanut positiivista palautetta ja sitä on myös jaksettu pelata. Peli on tarkoitus pistää joulukisaan arvostelujen toivossa ja jos porukka tykkää niin kehitys jatkuu ja rima nousee ylemmäs.


Kertokaa jos jollain on fps ongelmaa eli se on 40-43 vaikka pitäisi olla 59-60.



Fps ongelmasta

- Ei tapahdu ensimmäisellä pelikerralla
- Ei tapahdu projektissa vain jos teen pelin
- Jos laskee 40 fps ei enää nouse 60fps (todella harvoin käy 60fps, mutta jos niin noin 3-7 sekunniksi)
- Epäilemme, että vsync on syyllinen
- En tiedä onko syy vain minun koneessa, koska kavereilla ei ole ongelmaa ole esiintynyt
- Jos laskee 40fps pitää peli asentaa uudestaan, että saa toimimaan 60fps
 


Lataus
Spoiler
http://www.mediafire.com/file/1zjj7s81866acv3/PuzzGun_%284%29.zip

Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Micco - 25. Joulukuu 2016, 23:59
FPS jokaisella pelikerralla vakaa 60. (AMD A10-8700P, radeon R7 M370, 8gt ram, Win10)

Tosi kivan oloinen peli! Grafiikat on mainiot ja pelattavuus toimii. Ensimakusteluilla en päässyt kutoskenttää pidemmälle, olen varmaan vähän tyhäm mutta pitää jatkaa pelailua :D
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 26. Joulukuu 2016, 13:13
FPS jokaisella pelikerralla vakaa 60. (AMD A10-8700P, radeon R7 M370, 8gt ram, Win10)

Tosi kivan oloinen peli! Grafiikat on mainiot ja pelattavuus toimii. Ensimakusteluilla en päässyt kutoskenttää pidemmälle, olen varmaan vähän tyhäm mutta pitää jatkaa pelailua :D

Kiitos, kommentista. fps ongelma on kyllä todellinen mysteeri.
tuskin olet tyhäm koska vaikeusaste saattaa tosiaan nousta liian nopeasti :D
Kentistä löytyy todella ihmeellisiä oikoreittejä joka ei ole tarkoitus.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: 404 - 29. Joulukuu 2016, 14:03
Peli oli oikein mukava, viimeisimpiä puzzleja meni hetki pähkäillä. Tosi hyvin toimi ja itsellänikin tuli huomat 1fps droppaus kun ammuin jokasuuntaan pyssyillä.
Mukavia puzzleja ja tykkäsin kyllä tosi paljon!
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 30. Joulukuu 2016, 18:49
Peli oli oikein mukava, viimeisimpiä puzzleja meni hetki pähkäillä. Tosi hyvin toimi ja itsellänikin tuli huomat 1fps droppaus kun ammuin jokasuuntaan pyssyillä.
Mukavia puzzleja ja tykkäsin kyllä tosi paljon!

Kiitos kommentista! nyt tullut korjailtua muutamia bugeja ja ehkä saatu fps ongelma korjattua.
Tässä vielä kuva uudesta palikasta jonka ympärillä on  pienemmän painovoiman omaava alue, joten pitkät hypyt ovat mahdollisia. Lisäksi uusin pelin iconin.

Kuva
Spoiler
(http://i.imgur.com/Mif4UEX.png)

Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 30. Joulukuu 2016, 20:01
Vanha ikoni olikin aika härskin näköinen. :D

Joo, tykkäsin suuresti pelistä. Mielenkiinto heräsi jo silloin kun nähtiin ensimmäisiä kuvia. Konsepti on omaperäinen jne. (kirjoittelen toivottavasti arvosteluun enemmän). Sen verran aivojumppaa sai harrastaa ettei yhden päivän aikana jaksanut pelata loppuunkaan. Pelasin lopulta läpi. Annan aploodit kenttäsuunnittelusta. Vaikka välillä hämäsi se, että palikoita jäi yli (esimerkkinä [SPOILERS] level 8 (http://files.1337upload.net/puzz_screen1-000f63.png), level 14 (http://files.1337upload.net/puzz_screen4-3acf3e.png), level 21 (http://files.1337upload.net/puzz_screen7-5b2846.png)). Jos tasoissa ei ole ylimääräisiä palikoita vain pelaajan hämäyksen vuoksi, niin suht monessa tasossa on silloin useampi ratkaisu tarkoituksella tai tarkoittamatta, enkä keksinyt "oikeita" ratkaisuja niissä millään.

Vähän valituksiakin on. Ensinnäkin se, että kaksi eri blokkia on molemmat sinisen sävyjä. Sekoitin ne monta kertaa ainakin alkuun. Toinenhan voisi olla vaikka violetti, right? Toiseksi, vaaleansinisen palikan jysähdysääni on järkyttävän kovalla volyymilla.
Ai niin, ja eräs turhauttava mekaniikka on se miten punainen blokki toimii. Tuntuu että se ei toimi ihan loogisesti. Ensimmäinen näistä hypyistä on mahdollinen, toinen ei:
(http://files.1337upload.net/puzz_screen6-cf4a7c.png)
Käytännössähän tasot ei vaadi tuollaista kikkailua, mutta ainakin näennäisesti sen pitäisi olla mahdollista, ja kaikkea tulee kokeiltua tasojen ratkaisemiseksi.
Ukko tuntuu myös putoavan nopeammin sivulle kuin alas.

Joka tapauksessa peli piti mielenkiinnon ja ratkaisujen keksiminen oli palkitsevaa. Vähän pelatessa toivoin että tässä olisi level editor, jossa saisi leikkiä ja kokeilla tehdä omia tasoja.

Jos tähän muuten on tulossa vielä lisää tasoja, niin miten olisi semmoinen idea että ne olisi jaoteltu jotenkin "maailmoihin" (vrt. mikä tahansa mobiilipeli)? Levelit olisi siis jaoteltu pienempiin annoksiin teeman mukaan tai jotain. Ja/tai uudessa maailmassa voitaisiin esitellä uusi blokki. Eri maailmojen leveleissä vaikka erivärinen tausta. Heittelen vaan ideoita.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 30. Joulukuu 2016, 20:47
Kiitos kommentista ja arvokkaista tiedoista! Kentät on nyt korjattu, enää ei jää ylinmääräisiä palikoita, toki jotkin ketät pääsee siltin kahdella tapaa se on kuitenkin tarkoitus.
Vaaleansinisen ja tummansinisen sävyeroa on nyt lisätty, jysähdys ääni on korjattu.
jos painovoimasi suunta on normaali voit tarttua kaikkiin punasen palikan sivuihin.
Kenttäeditori tulee jos koodarin taidot riittävät sen toteuttamiseen. Mailmojen jaottelukin tulee jos jaksan sen toteuttaa, pelin kehitys ei todellakaan lopu tähän, koska porukka tykkää tätä pelata.

Edit. Lataus vaihdettu Pakatuksi.ZIP -tiedostoksi (peliin ei ole lisätty mitään muutoksia)
 
 
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 08. Tammikuu 2017, 17:18
kiitos Poizenille, Mattielle ja Hessulle! Tämän takia kisaan osallistuttiin että saadaan hyviä arvosteluita, näin tiedetään mitä korjataan ja mistä tykättiin.

Muutamia teidän pointteja

- Kukaan ei tykännyt "E-nappi" systeemistä joten se muutetaan erinlaiseksi
- Mattien mielestä vaikeus nousi liian nopeasti, Tätä tullaan kyllä muokkaamaan helpottamalla joitain ratoja ja lisäämällä väliin uusia.
- Ihmeellisiä oikoreittejä joissain kentissä (korjattu)
- Punainen palikka aiheutti kaikille hämmennystä, tullaan muokkaamaan (ei tiedetä miten, koska ei haluta rikkoa edellisiä tasoja)
- Kaikki kaipaa vaihtelua grafikkaan, Yritän hoitaa homman.
- Mattie haluaa lisää partikkeliefektejä, tullaan lisäämään.
- Mattien idea "Uuden panoksen tullessa mukaan, sille olisi voinut varata 1-2 kenttää jossa olisi käytetty (lähes) pelkästään kyseistä panosta" tullaan toteuttamaan.
- Poizenin idea "tasoissahan voisi olla joku bonusesine (vaikka joku kultainen pääkallo)" Harkinnassa, toteutetaan jos vanhat mapit eivät kärsi tästä.
- Musiikit tosiaan ryöstetty, hankimme kyllä jonkun joka sellaiset tähän säveltää ; )

Jos jotain mainitsemisen arvoista unohtui niin kertokaahan.

 
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mattie - 10. Tammikuu 2017, 19:29
Tuli vielä uudestaan testattua peliä ja tässä vielä hieman palautetta..

vaikeustaso/level progress
---
Tykkäsin tuosta, että pelissä ei ole mitään tutoriaalia, vaan peliä oppii pelaamaan sitä pelaamalla (laittaisin silti kontrollit näkyviin ensimmäisiin kenttiin). Kuitenkin, niinku jo mun arvostelussa sanoin, niin pelin edetessä uusia panoksia ja niiden mekaniikkoja ei esitellä pelaajalle enää riittävän hyvin.

Eka kenttä on täydellinen esimerkki hyvästä ja opettavasta kentästä. Sininen panos esitellään kans hyvin, mutta vihreässä 'esittely' jo hieman unohtuu. Tuossa kentässä alkuun annetaan uusi vieras panos, ja molemmat vanhat. Ainakin itse automaattisesti mietin ensin että mitä voin tehdä vanhoilla tutuilla blockeilla, ennen kuin testaan uutta. Ehkä tästä syystä jumituinkin heti seuraavaan kenttään 10 minuutiksi (tai sitten oon vaan normaalia tyhmempi xP)... Myös panosten/mekaniikkojen rajat voisivat tulla tutuiksi alussa. Esimerkiksi voisi sen jotenkin todentaa pelaajalle, että kuinka korkealle tuo keltainen blocki pompauttaa, jotta jatkossa pelaaja osaa hahmottaa tuon korkeuden.

Jännää, että Hessu ja Poizen pitivät peliä kohtuullisen helppona. Itse en ole päässyt tätä vieläkään läpi :D Se että pelissä on haastetta on hyvä juttu, tämän takia tuun vieläkin palaamaan peliin.. Mutta vaikeustaso nousee ainakin minulle (en pelaa puzzle-pelejä käytännössä yhtään) liian nopeasti, ja väleissä ei ollut paljoakaan kenttiä joissa olisi voinut edes hieman hengähtää.  :|


gravity-panos
---
Tästä tulikin muiltaki kommenttia, että näiden toimivuutta kannattaisi parantaa. Mietin montaa erilaista ratkaisua enkä keksinyt mitään täydellistä - joka ei rikkoisi koko blockien toimivuutta ja sitä kautta kenttiä. Tein pari havainnollistavaa kuvaa.. (kysykää tarkennusta jos on epäselviä)

Spoiler
(http://files.1337upload.net/puzzgunesim1-e05b8f.png)

^tällaiset kävi myös mielessä. Voisi tehdä joidenkin kenttien liikkumisesti smoothimman. mielestäni pudottautumisnappi gravity-blockille olisi kuitenkin ehdoton lisäys
Spoiler
(http://files.1337upload.net/puzzgunesim3-f7c6e3.png)

^voisi tehdä näistä hieman smoothimmat, mutta voisi myös sotkea paikoin kenttien toimivuutta
Spoiler
(http://files.1337upload.net/puzzgunesim2-01189a.png)

^ajattelin, että olisi hyvä jos blockien ympäri voisi kävellä ympäri automaattisesti. Pois lentäisi vain hyppätessä (ja down-key tiputtautuminen). Tosin nykyisillä kontrolleilla tulisi ongelma oikeassa alakulmassa, sillä näppäimet flippaantuisivat siirryttäessä ala-sivulle.. :7


muita huomioita
---
- Tästäkin huomautti muut, imo pelin pitäisi olla koko ajan skaalattuna ulos. Lisää pelatessa huomasin että zoomia ei loppujen lopuksi tarvitsisi ollenkaan. Peli myös näyttää paremmalta näin
- Level finishin jälkeen suoraan seuraavaan kenttään? Musiikki ei katkeais + varsinkin jos pelaa kenttiä uudestaan, niin ei monesti muista minkä kentän just pelasi läpi
- Tykkäsin tosi paljon tuosta, että vihreällä panoksella näkee mitä kyseinen panos tekis ympäristölle jos ammut tiettyä blockia. Sama voisi olla myös muissa panoksissa, mikä selventäisi varsinkin alussa. (esim. sininen panos tekisi tähdätystä blockista läpinäkyvän ja piirtäisi sen rastin)
- Gamepad support? Myös keyboard (+gamepad) support menuun olisi kiva
- Blockeja tuhoava panos voisi olla esim. violetti niin se ei sekaantuisi jäädyttävään panokseen
- Muistuttaako jääblockin ikoni tarkoituksella vesipisaraa?
- 17. kentässä esitellään hyvin jää-panos.. Myöhemmin on kuitenkin aina tuskallista pelata kentän alku kun kuolee
- En tiedä olisiko sen vaivan arvoista, mutta voisi olla siisti efekti jos restartissa hahmo leijuis alkupisteeseen ja ympärillä muokatut blockit palautuisivat normaaleiksi (pitäisi olla aika nopea efekti)
- Partikkeleita/efektjä voisi lisätä mm. seuraaviin: juoksu, hyppy, jääblockin osuessa maahan,
- Osuessa ruskeisiin blockeihin voisi kuulua erilainen ääni kuin harmaista blockeista
- Joitain ääniä voisi lisätä, mm. askelten äänet
- Kentässä voisi olla jotain leijuvia valoefektejä
- Myös foregroundiin voisi lisätä jotain koristetta, esim. alareunaan pilviä (vaatisi zoom-outin)
- Varsinaisen kentän laitamilla voisi olla muodostelmia nuista tummista koristeblockeista
- Ympäristöä voisi monimutkaistaa graafisesti hieman enemmän (inspiraatiota (https://twitter.com/tumbleofmumbles))
- Idea: sellainen panos, jolla pystyisi teleporttaamaan tietynlaisen blockin luo ampumalla sitä?

Poizenin pari hyvää pointtia mitkä laittaisin myös itse toteen
---
Lainaus
- Ja kun pelissä käytännössä tasoja voi ratkaista monella tapaa, niin tasoissahan voisi olla joku bonusesine (vaikka joku kultainen pääkallo), jonka saaminen vaatii ekstranokkeluutta pelaajalta.
- Ja vaikka simppeliys onkin valttia, niin tulee väistämättäkin mieleen, että olisi kiva jos maisemat muuttuisi pelin kuluessa symboloimaan edistystä pelissä.



Mitä meinaatte tehdä pelin kanssa, jos saan kysyä? Tälläinen varmasti menestyisi ainakin itch.iossa (https://itch.io/). Steamikään ei ole mahdoton jos sisältöä on luvassa enemmän..

anyways, hyvältä vaikuttaa! toivottavasti kehitätte tästä vielä jotain eeppisempää.  (y)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 10. Tammikuu 2017, 20:15
Jännää, että Hessu ja Poizen pitivät peliä kohtuullisen helppona.

En kyllä pitänyt mitenkään helppona pelinä. :D Alussa oli ne muutamat helpot kentät ja sitten juutuinkin heti vähäksi aikaa kun esiteltiin vihreä palikka. Olen samaa mieltä että vaikeustaso nousee melko äkisti. Yhteensä pelin läpäisyyn kulutin varmaan monta monenmoista tuntia. Hessuhan käytännössä speedrunnasi tämän puolellatoistatunnillaan.

Jaanpa omiakin pelimekaniikkaideoita (enkä sano että nämä olisi välttämättä hyviä):
 - Mahdollisuus ratsastaa putoavan vesipisarapalikan kyydissä ja hypätä kesken matkan pois kyydistä. Tämäkin tietty ehkä sotkisi aiempia kenttiä.
 - Hiekkablokkeja joita on valmiiksi kentällä ja niihin vaikuttaa painovoima. Ja ehkäpä niitä ei voi työntää?
 - Peilipalikoita joita on valmiiksi kentällä ja ne heijastaa puzzlegunin ammuksen.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mattie - 10. Tammikuu 2017, 20:27
^ Aijaa, ku luin teidän arvostelut niin jäi sellainen kuva että peli oli teille helppo  :D
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 10. Tammikuu 2017, 22:53
Tuo punainen ei toimi siten, että voi kävellä ympäri, testattu jotenkin hankala käyttöinen oli, myös mattien toinen idea on testattu. Ollaan mietitty myös erottelua kahteen erinliseen palikkaan katto ja seinät erikseen, kyllä selkeyttäisi mutta toisaalta olisi kaksi hyvinsamanlaista palikkaa. Vastaan noihin muihin ideoihin, kun pääsen koneelle. Oli muutamia todella hyviä huomioita ja ideoita mattielta. Jos peli valmistuu se olisi kyllä mukava ujuttaa steamiin.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 11. Tammikuu 2017, 20:05
Tässä nyt muutamiin huomioihin vastauksia.

Lainaus
Tästäkin huomautti muut, imo pelin pitäisi olla koko ajan skaalattuna ulos. Lisää pelatessa huomasin että zoomia ei loppujen lopuksi tarvitsisi ollenkaan. Peli myös näyttää paremmalta näin
Tämä on totta, kun miettii täytyypä ottaa pois ja hieman keskittää joitakin mappeja.
Lainaus
Tykkäsin tosi paljon tuosta, että vihreällä panoksella näkee mitä kyseinen panos tekis ympäristölle jos ammut tiettyä blockia. Sama voisi olla myös muissa panoksissa, mikä selventäisi varsinkin alussa. (esim. sininen panos tekisi tähdätystä blockista läpinäkyvän ja piirtäisi sen rastin)
En ymmärrä miksiköhän tämä ei ole käynyt mielessä, koska erittäin loistava idea. Toteutuu ehdottomasti.

Lainaus
Blockeja tuhoava panos voisi olla esim. violetti niin se ei sekaantuisi jäädyttävään panokseen
(http://i.imgur.com/MO9pjyY.png)

Lainaus
17. kentässä esitellään hyvin jää-panos.. Myöhemmin on kuitenkin aina tuskallista pelata kentän alku kun kuolee
Tästä en ihan käsittänyt toista osuutta

Lainaus
Kentässä voisi olla jotain leijuvia valoefektejä
Täytyy toteuttaa, koska toisi paljon tunnelmaa.

Lainaus
Idea: sellainen panos, jolla pystyisi teleporttaamaan tietynlaisen blockin luo ampumalla sitä?
Menee harkintaan.











Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mattie - 11. Tammikuu 2017, 21:57
Tästä en ihan käsittänyt toista osuutta

Ku kuolet tuossa kentässä, niin joudut aina hakemaan ne panokset jääblockin avulla. Tässä kestää joka kerta ~5 sekuntia mikä pitemmän päälle alkaa olla erittäin turhauttavaa.  :P
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 11. Tammikuu 2017, 21:58
Ku kuolet tuossa kentässä, niin joudut aina hakemaan ne panokset jääblockin avulla. Tässä kestää joka kerta ~5 sekuntia mikä pitemmän päälle alkaa olla erittäin turhauttavaa.  :P
Jaha, tuohan kuuluu pelin luonteeseen.  :P
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 12. Tammikuu 2017, 08:45
Joo, tuo kohta kävi itseäkin lievästi pännimään kun kenttään meni joku 15 yritystä. Mutta ei siinä loppujen lopuksi järjettömästi aikaa tuhlaannu, ja pieni pelaajan rankaisuhan kuuluu asiaan.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Reaktori - 15. Tammikuu 2017, 15:29
Sain vihdoin aikaiseksi testata PuzzGunia. Yleisesti ottaen pidin pelistä ja se tuntui mukavan viimeistellyltä. Grafiikat ovat miellyttävät ja yhtenäiset, ja nautin erityisesti pyörivistä palikoista ja timantista. Pelaamisesta tuli hyvä fiilis kun sai oivaltaa ratkaisuja. Äänimaailmassa olisi vähän parantamisen varaa. Musiikki on omaan makuuni hieman liian melankolinen, joskin kyllä tunnelmallinen, ja tippuvan palikan tömähdys on aivan liian voimakas. Kenttiäkin on turhan vähän, mutta toivottavasti asia korjaantuu tulevaisuudessa. Joihinkin kenttiin upposi ihan hyvä tovi aikaa (kenttä 20  D:<), ja yhteensä läpäisemiseen meni vähän vajaa tunti, mikä on harvinaisen hyvä aika GDS-kisapeliksi. Keksin myös kaksi oikoreittiä, joita tuskin on tarkoitettu. Kentässä 10 jää kaksi palikkaa yli kun ampuu aivan kiinni säteessä ja kentässä 21 pääsee saman tien maaliin pelkkien painovoima- ja tuhoamispalikoiden avulla. Kuvaisin gifin jos pelin voisi laittaa windowed modeen.

Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen kokemus ja toivottavasti lisää kenttiä (uusilla teemoilla?) ja palikoita on tulossa!  (y)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 15. Tammikuu 2017, 19:34
Lainaus
Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen kokemus ja toivottavasti lisää kenttiä (uusilla teemoilla?) ja palikoita on tulossa!  (y)
Siihen tulokseen ollaan tultu että taustan ulkomuoto tulee vaihtelemaan, ei palikoiden. Palikoita tulee kyllä lisää, ehkä 2-5 uutta.

Peliin tulee noin 100 rataa ja rataeditori, eiköhän siinä ole pelaamista kaikille ;D

Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 30. Tammikuu 2017, 20:02
Punaiseen palikkaan tulossa muutoksia, lauantaina saatte testiversion yhdellä radalla jossa käytetään pelkkiä punaisia.
punainen toimii siten, että ylhäältä ja alhaalta ammuttaessa muuttuu alas&ylös toimivaksi ja sivuilta ammuttaessa sivuille toimivaksi.
Lisäksi palikkaan tarttumista helpoitetaan hieman, tarttuu kauenpaa palikkaa mutta vanhalla tyylillä.

(http://i.imgur.com/SPpDr4j.png)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 03. Helmikuu 2017, 22:53
Punainsen palikan testiä. Kertokaa kumpi on parempi vanha vai uusi.

Lataus
Spoiler
http://www.mediafire.com/file/g49dw06ttrx5iex/Punaisen+palikan+testaus.zip (http://www.mediafire.com/file/g49dw06ttrx5iex/Punaisen+palikan+testaus.zip)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mattie - 04. Helmikuu 2017, 12:33
Nyt on reilusti paremman tuntoinen tuo. Palikan jakaminen vasen/oikea ja ylös/alas suuntiin oli hyvä ratkaisu (y)


ps. jos haluutte enemmän testaajia niin ei kannata laittaa installeria, ei tekisi mieli asentaa peliä koneelle yhtä kenttää varten  :P
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Villisika - 04. Helmikuu 2017, 12:48
Missä muodossa se pitäisi sitten laittaa. :???: ollaan käytetty aina installeria
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mattie - 04. Helmikuu 2017, 12:54
Ihan pelkkä .exe, mielellään pakattuna?  :|
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: nufseid - 08. Helmikuu 2017, 10:21
Oikein koukuttava puzzle-peli. Mulla näytti fps olevan 54, mikä on aika jännä (2500k@4.2ghz,12gt, gtx1060).  :roll:

Tästä on mielestäni ihan steam ainesta, kunhan hinta on alhainen.  (y)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 11. Helmikuu 2017, 20:26
Tästä on mielestäni ihan steam ainesta, kunhan hinta on alhainen.  (y)

Tämä on kuulutu jo aikamonta kertaa, ja kannustaa tekemään peliä eteenpäin.

Tässä uutta taustaa, värit hieman hakusessa ja näyttää muutenkin hieman irralliselta (muuhun garfikkaan kehnohkostisopivalta) jos jollain jotain vinkkiä millä korjata niin hyvä.
Miksiköhän Pixelit hieman heittää?
(http://i.imgur.com/GOSsleL.png)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 11. Helmikuu 2017, 22:49
No kun tausta on noin yksityiskohtainen tai eläväinen, niin ekana tulee mieleen että linnanrauniokin voisi olla enemmän linnanraunion näköinen. Tyyliin (nopea luonnos):

(http://i.imgur.com/MGgTdQ1.png)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 12. Helmikuu 2017, 10:49
No kun tausta on noin yksityiskohtainen tai eläväinen, niin ekana tulee mieleen että linnanrauniokin voisi olla enemmän linnanraunion näköinen. Tyyliin (nopea luonnos):

Tämä on totta, mutta mietiskelin tossa miten toteuttaisi viiste ja pyöreätkulmat, ehkä osittain taustapalikoilla tai ruskealla mutta ei viitsisi harmaita palikoita laittaa sekoittaisi puzzle elementtiä.
Vaihtoehtoisesti tekisi pelkillä neljöpalikoilla, joka ei tule mielestäni toimimaan.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Woffelson - 12. Helmikuu 2017, 14:16
Eikös backgroundina teko olisi tuossa tapauksessa parempi? Voihan siinä olla semisti hommaa, mutta voihan sitä varten jonkin toistuvan simppelin tekstuurin graffaeditorissa tehdä ja vasta sitten leikellä tiletetty tausta haluamaansa muotoon. (Varsinaiset huoneen päätilet voisi jotenkin kopsata ylimääräiseksi layeriksi backgroundin muotoilua varten vaikkapa print screenillä.) Selitykseni ei nyt ollut ihan 5/5, mutta pääidea ehkä kävi ilmi.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 12. Helmikuu 2017, 19:39
Kiitos poizenille. Eipä enää mitään ongelmaa, taitanee mennä näin ihan hyvin.
Vielä pientä hiomista ja jos on joitain ideoita parannusehdotuksia niin heittäkää ihmeessä. Kiitos poizenille [:]
Alemmassa kuvassa pixelit heittävät sikana, toi on ongelmana tossa isossa wievissä.

Edit. tuo sininen tausta on uudempi, tein vanhan päälle vahingossa.

Spoiler
(http://i.imgur.com/rIO2R0O.png)
(http://i.imgur.com/Sc2I53Y.png)

Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 27. Heinäkuu 2017, 10:53
Hei, löytyiskö yhtään gamemaker koodaria joka jaksais koodata tätä eteenpäin? Muuten tulee noin puolen vuoden tai vuoden tauko  :'(. Jos jotain kiinnostaa niin selvitellään yksityisviestillä asiaa.
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: TheHeroOfNoOne - 05. Elokuu 2017, 12:00
Harmi!  :( Pelissäsi on todellakin potentiaalia ja se on graafisesti kauniin näköinen. Tätä on ollut mielenkiintoista seurata (y) ja toivottavasti joskus vielä palaat PuzzleGunin pariin, sillä minua kiehtoo miten peli kehittyy. Sitä olisi myös mukava joskus päästä pelaamaankin. ;)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 25. Huhtikuu 2018, 14:31
Ollaan tässä tehty nyt 4 kuukautta aktiivisesti hommia PuzzGunin eteen ja vihdoin saatiin PuzzGun semmoselle mallille että sen voi julkaista.

Julkaisupäivä 10.5.2018

käykäähän tsekkaa: https://store.steampowered.com/app/850040/PuzzGun/ (https://store.steampowered.com/app/850040/PuzzGun/)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mercedes - 25. Huhtikuu 2018, 17:59
Ollaan tässä tehty nyt 4 kuukautta aktiivisesti hommia PuzzGunin eteen ja vihdoin saatiin PuzzGun semmoselle mallille että sen voi julkaista.

Julkaisupäivä 10.5.2018

käykäähän tsekkaa: https://store.steampowered.com/app/850040/PuzzGun/ (https://store.steampowered.com/app/850040/PuzzGun/)




Paljonko olette miettineet hinnaksi?
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: pantteri - 25. Huhtikuu 2018, 22:59
Hinnaksi tulee 4.99€ *-> 8-)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mercedes - 26. Huhtikuu 2018, 01:28
Hinnaksi tulee 4.99€ *-> 8-)


Kuulostaa sopivalta hinnalta. Nyt vaan markkinoimaan!
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mercedes - 10. Toukokuu 2018, 15:53
Miten pelin lanseeraus on sujunut? Hyvin?
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 10. Toukokuu 2018, 18:02
Erinomaisen pelin olette kyllä saaneet aikaiseksi. Toivottavasti saa ansaitsemaansa huomiota. (y)

Paras fiilis on edelleen se kun tason lopuksi on vielä jäljellä ylimääräisiä palikoita (https://i.imgur.com/if8HB2b.jpg) (osittainen lvl 32 spoiler)
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Poizen - 14. Toukokuu 2018, 21:56
En tiedä luetaanko tätä palstaa, mutta ajattelin heittää ajatuksia tähän kun läpäisin pelin pari päivää sitten.

Meni aika pitkän aikaa ennen kuin tajusin mikä se Q:sta avautuva systeemi on. Siihen ilmestyy siis neljän minuutin välein järjestyksessä oletusratkaisun palikat. Se vaikuttaakin alkuun vähän turhalta, mutta loppujen lopuksi se on aika nerokas, kun palikoita ja mahdollisuuksia on niin paljon että pikkuvihje on paikallaan. Ja sehän ei kuitenkaan suoraan spoilaa ratkaisua.

Huomaa että omat oikoreitit on korjattu ykkösmaailmasta. :D Kakkos- ja kolmosmaailmoissa sen sijaan on huomattavasti vaihtoehtoisia reittejä ja ainakin taso 57 on totaalisen rikkinäinen. Ylivoimaisesti suurin osa tasoista on kuitenkin hauskoja ja monet on todella nerokkaitakin. Tykkäsin todella mm. tasosta 40, jossa on liimattu yhteen kolme kekseliästä puzzlea. Ja toisaalta ihmettelin tasoa 45, joka tuntuu joltain testailutasolta ilman mitään haastetta. Kävi tietty hengähdystauosta.

En edes yrittänyt "rikkoa" peliä, mutta välillä ensimmäinen mieleen tuleva ratkaisu oli käsikirjoituksen ulkopuolinen. Osa omista ratkaisuista menee todelliseksi kikkailuksikin (taso 55), mutta ei siinä vaiheessa voi enää perääntyä. Alla kompilaatio kaikista omista ratkaisuista. Kokosin joutessa.

https://www.youtube.com/watch?v=HWbo03f_Svo
Vielä mietteitä/bugeja/ehdotuksia:
 - Merkillisen raskas peli kun ottaa huomioon että grafiikka on suht simppeliä. Kun menee valikosta johonkin tasoon niin ruutu vilkkuu. Arvaan että siellä pyörii jotain isoja surface-säätöjä.
 - Windowed modessa ikkunan koko on muutettavissa hiirellä ja aspect ration saa laitettua päin persettä. Se on tietenkin käyttäjän oma moka, mutta silti.
 - Kokeilin pelata peliohjaimella ja omassa setupissa oli selvästi joku ongelma koska kursori valui koko ajan itsestään alas. Mutta toinen ongelma oli siinä että kursori ei pysähdy kun se osuu alareunaan, vaan se jatkaa matkaa loputtomiin ruudun ulkopuolelle, ja sen jälkeen kestää hetki tuoda se takaisin.
 - Jos olet keltaisen hissipalikan kyydissä ja kosket vieressä olevaan seinään niin kuolet. Se on turhauttava feature ja vaikuttaa turhalta.
 - Tasossa 53 ilmeni tämmöinen visuaalinen glitch (http://files.1337upload.net/puzzgun53-47d20a.gif)
 - Joskus kun putoat normisti oikealle ja törmäät normaaliin seinään niin räjähdät palasiksi. Tätä on hankala replikoida koska se tapahtuu todella harvoin. Johtuu ehkä liikkumisnopeudesta?
 - Jos pelaa uudelleen leveleitä niin cutscenet on aina pakollisia ensimmäisessä ja viimeisessä levelissä : (
 - Eikö lopun räjähdyksessä ole tarkoituskaan olla mitään ääntä? Se on melko antiklimaattista.
 - Viimeisen levelin jälkeen palataan menuun ja silloin menun musiikki ja kolmosmaailman musiikki soi päällekkäin
 - Pelin läpäisystä olisi kiva saada joku achievement
Otsikko: Vs: PuzzGun
Kirjoitti: Mercedes - 15. Toukokuu 2018, 10:28
Olen päässyt vasta levelile 3. Koen pelin tosi vaikeaksi. Edes hints ominaisuus ei tuonut uusia hyppypalikoita/destroypalikoita peliin.


Edit: Näitä palikoita tarpeeksi.